Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Riot’ta Oyunun Kuralı Calrec ile Değişiyor
Riot’ta Oyunun Kuralı Calrec ile Değişiyor
20.11.2019 19:20

Los Angeles/Kaliforniya merkezli bir oyun yapım ve dağıtım şirketi olan Riot Games, kendi tesisindeki yapımlarında sorunlarla karşılaştığı üç ana konu olan gecikme, taşıma ve denetimi iyileştirme çalışmaları kapsamında üstün bir iş akışı yaratmak için Calrec’ten RP1 uzak yayın miks sistemi ve Artemis miks konsolları kurdu. eSports alanındaki başlıca oyun geliştiricilerden ve turnuva organizatörlerinden Riot Games, dünya çapında birçok etkinliği için uzaktan yapım iş akışlarında ileri bir konuma sahip. 

Riot’un kendine özgü yapım tarzında uzak yapım tırlarına olan gereksinim ortadan kaldırıldı. Calrec RP1 gibi çeşitli yeni çözümlerle “tesis içi” yaklaşıma geçişe hız verildi. Riot’un yayın yapımlarının tamamında verimlilik ve esneklikte sürekli ilerleme hedefleniyor. Yayın yapımcılarının her bir geleneksel spor dalı için benzersiz iş akışları ve sunum çözümleri bulmaları gerektiği gibi, eSports şirketleri de bu özel alandaki karşılaşmaları en iyi şekilde sunmanın yollarını arıyorlar. 

Riot Games yüzünü geleceğe çevirmiş olsa da, yarışma mekanlarında bazı işlevler halen yerel olarak yürütülüyor. Bunlar arasındaki yarışmacılar için Studio Technologies’in Dante özellikli kablolu paketleri üzerinde yapılan yedekli IFB miksleri, hataya karşı tam güvenli yapım için tesisteki konsola da gönderiliyor. Riot’un kullandığı RP1 uzaktan yapım ünitesi gibi yeni Calrec REMI ses ürünleri,  uzak noktada gecikmesiz IFB’lerin üretilmelerine imkan veriyor. Bunlar daha sonra uzak yerlerle VoIP haberleşme için bir tesis içi Riedel sisteminin kullanıldığı Los Angeles tesisindeki Calrec Artemis miks konsolu tarafından denetleniyor. 

IP iletim yoluyla çalışılması, yapımda güvenlik duvarlarının ve potansiyel IP adres uyuşmazlıklarının dikkatli yönetilmelerini gerektiriyor. İki tane arka arkaya gösteri hazırlanırken, ilgili yapım unsurlarının her program için ayrı bir adres üzerinde olması gerekiyor. Bazı durumlarda Riot bir 10.22 ağ kullanıyor, IP alanının A sınıfı bloğu özel ağlar için ayrılıyor ve her yol farklı bir adrese atanarak ses mühendislerinin geçişleri yönetmelerine imkan veriliyor. Bu tesis içi üstün yapım altyapısının bir parçası olarak Riot bant genişliği gereksinimlerini büyük ölçüde azaltan bir Haivision taşıma sistemini de kullanıyor. 

Riot Games’in West Los Angeles’taki 20 dönüm genişliğinde ana merkez yerleşkesindeki binalarından birisi tam donanımlı bir yayın tesisini barındırıyor ve dünyanın çeşitli yerlerindeki 23 büroyu yönetiyor. Avrupa yarışmalarının yayınlarının yapım çalışmalarının taşındığı Berlin’deki LoL European Championship (LEC) stüdyosundaki ses yayın yapım odasında bir Calrec Artemis konsol var. Berlin’deki bir Calrec Brio ek olarak oyuncular için bir monitör konsolu olarak görev yapıyor; ve bir CEDAR sistemi kalabalığın gürültüsünün oyuncuların başlıklarına girip rahatsız etmesini engelliyor. 

Calrec ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan A+SF’yi arayabilirsiniz.