Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > ARRI ALEXA LF ile Hız Tutkusu
ARRI ALEXA LF ile Hız Tutkusu
20.12.2019 12:20

Phedon Papamichael’in tamamen ARRI ALEXA LF ile çektiği ve Oscar’a değer olduğu söylenen Ford v Ferrari adlı dram filmi, yüksek hızlı otomobil yarışlarının heyecanını sunuyor.

Alternatif adı Le Mans 66 olan Ford v Ferrari filmi 1960’larda Le Mans’da en hızlı otomobili üretmek için mücadele eden efsanevi otomotivciler anlatıyor. Film bu epik mücadelenin ötesine geçip Carroll Shelby ile Ken Miles’ın öyküsünü aktarıyor.

Elliden fazla film çekmiş, BAFTA ve Academy Award adayı gösterilmiş olan Görüntü Yönetmeni Phedon Papamichael açıkladı: “Filmin gücü ve odak noktası, Matt Damon’un karakteri Carroll Shelby ve Christian Bale’in karakteri Ken Miles arasındaki ilişki. Dostluk ve düşleriyle tutkularının peşinden koşan insanlar hakkında. Rüyalarını gerçeğe dönüştürmek için her türlü riske giren insanlar.

Filmdeki öykünün asıl konusu Ken Miles ile Carroll Shelby arasındaki dostluk olsa da, medyada “bugüne dek yapılmış en iyi yarış filmi” olarak anılıyor. Papamichael izleyenleri yarışın hızı ve tehlikesiyle çepeçevre saracak bir film yaratmak istedi. Bunun için filmi ARRI ALEXA LF ile çekti.

Papamichael şunları söyledi: “Greatest Showman filminde dijital sinema çekimleri üzerinde çalışırken ALEXA 65 ile biraz geniş format deneyimim olmuştu. Geniş formatın verdiği hissi gerçekten beğendim. Arka plandaki dağılmanın şeklini ve tabloya benzeyen düşüşü. Bu formatı en çok yüksek çözünürlüğü nedeniyle değil. Geniş formatlı lenslerin görünme biçiminden dolayı sevdim. Optiğin sensör yakaladıklarını yansıtma şekli bence çok güzel.

Kamera henüz yeni çıktığında ARRI ALEXA LF ile çekim yapıp gerçekten test etmiş olduk. Kamerayla hiçbir sorun yaşamadık. İlk günden itibaren mükemmel çalıştı

Görsel açıdan ilham almak için Papamichael geçmişi ve James Garner’ın oynadığı 1966 yapımı Grand Prix’i inceledi: ‘Eğer geçmiş bir göstergeyse Grand Prix teknik başarıları sayesinde üç adet Academy Award ödülü kazandığına göre Ford v Ferrari de umut veriyor.

Grand Prix klasik bir sinemaskop, 70mm Kodak filmiydi ve kadrajlarıyla sadeliğini sevdim. O zamanı düşündüğümüzde modern crane’ler ve drone’lar ile bizdeki raylı araba teknolojileri yoktu… Bizim için bu küçük makinelerin bu dev sistemi bir arada tutmak için sadece pratik araçlar olduklarını yansıtmak önemliydi. Bir yarış arabasındaki tehlike ve yoğunluk bambaşka.

Papamichael ve ekibi yarışların tehlikesini ve yoğunluğunu yansıtmak için ARRI ALEXA LF kameraları otomobilin dışına, bazen 42 santigrat derece sıcaklıkta monte ettiler. 

ARRI ALEXA LF kameraları otomobillerin şaselerine titreşim izolatörleri olmadan monte ettik. Öylece yarışmaya gönderdik. Pistte dolaşırken dönüşlerdeki ivmelenmeyi ve oyuncunun yüzünde değişen ışığı gerçekten hissedebiliyorsunuz. Oyuncunun performans gösterip rol yapıyor olması iyi, ama tüm o şiddet fiziksel olarak deneyimlemek performansa gerçekten yardımcı oluyor. Böylece kameralar gerçek anlamda test edildiler. Henüz kamera piyasaya sürülmemişti ve hiçbir teknik sorun yaşamadık. Çok toz ve rüzgar vardı ama hiçbir kamera arızalanmadı. Aşırı sıcaklık ve aşırı titreşim de vardı. Hem güvenilirlik hem de görseller hakkında ne desem az gelir.

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.