Görüntü Yönetmeni ve Kameraman Alister Chapman, Sony VENICE 2 kamerayla deneyimini aktardı:
“Sony’nin yeni en üst model VENICE 2 sinema kamerasıyla ilk çekim yapanlardan biri oldum. Orijinal VENICE gibi aynı 6K sensörle veya yeni tam kare (full frame) 8.6K sensörle kullanılabilir, ve ben ikincisini seçtim.”
“VENICE 2’nin en az orijinal VENICE kadar iyi, ama daha yüksek çözünürlüklü bir görüntü sunmasını bekliyordum. Ancak VENICE 2’yi Londra’daki bir çekimde deneyene kadar bu görüntünün ne kadar daha iyi olacağının farkında değildim. Kameranın küçük vizör ekranında bile görüntü kalitesinin iyileştiğini hemen görmek mümkün oldu. Yalnızca çözünürlük değil, dinamik aralık da arttı. Yeni sensör, parlak vurgulu bölgeleri biraz daha iyi yakalıyor. Ayrıca, daha az gürültü var ve bu da son derecede ince dokulu. Bu çok ince, zor algılanan gürültü dokusu, artırılmış çözünürlük ve 16 bitlik verilerle birleştiğinde, inanılmaz derecede ayrıntılı ve dokulu, ancak hiçbir şekilde elektronik görünümlü olmayan güzel cilt tonları veriyor. Tüm bunlar, neredeyse hiç döner deklanşör olmaması ile birleştiğinde, her karenin film kamerasıyla çekilmiş bir fotoğrafa benzemesini sağlıyor.”
Her zaman 4K veya üzeri
“Yeni 8K sensör, hangi kare boyutunu seçerseniz seçin önceki 6K sensörden çok daha yüksek çözünürlüklerde çekim yapma olanağı sunuyor. Örneğin, klasik sinema lensleri kullanıyorsanız ve Super 35mm filminkiyle eşleşen bir tarama alanı kullanarak çekim yapmanız gerekiyorsa, 8K sensör 5,8K piksel kullanacaktır.”
“Ancak piksel ve çözünürlüğün aynı şey olmadığını göz önünde bulundurmamız gerekiyor. VENICE 2, neredeyse tüm diğer büyük sensörlü kameralar gibi, tek sensöründen tam renkli bir görüntü elde etmek için sensördeki renk filtrelerinin Bayer düzenlemesini kullanıyor. Bu, çözünürlüğün her zaman piksel sayısından biraz daha düşük olacağı, son parlaklık (luma) çözünürlüğünün belki de piksel sayısının %75’ine ulaşacağı anlamına geliyor.”
Dosya boyutu sorunu yaşamadan 16 bit - X-OCN
“Her türlü post prodüksiyon sürecine yardımcı olabilecek diğer bir faktör, X-OCN kayıtlarında kullanılan 16 bitlik verilerdir. X-OCN, tıpkı diğer birçok ham (raw) format gibi, sensörün sunabileceği her şeyi alır ve ardından görüntü kalitesinden ödün vermeden dosya boyutunu küçültmek için akıllı sıkıştırma algoritmaları kullanır. İster en büyük ve en kaliteli X-OCN XT formatını, ister biraz daha fazla sıkıştırılmış X-OCN LT sürümünü kullanın, dosyalar her zaman 16 bit ve olağanüstü kalitededir. X-OCN dosyalarıyla uzun yıllar çalıştım ve hiçbir zaman fark edilebilir bir sıkıştırma yapaylığı etkisi (artefact) görmedim. Tıpkı sıkıştırılmamış raw gibi, beyaz dengesini veya ISO değişikliklerini kolayca ve hızlı bir şekilde taklit etmek için post prodüksiyonda X-OCN dosyalarının meta verilerini değiştirebilirsiniz, ancak X-OCN dosyaları tipik olarak sıkıştırılmamış raw boyutunun dörtte biri kadardır.”
Dizüstü bilgisayarda 8K çözünürlükte kurgu ve renk derecelendirme
“Londra’da tümü 8.2K çözünürlükte olmak üzere 24 fps ve 60 fps kare hızlarında çekim yaptım ve sıkıştırılmamış raw boyutunun yaklaşık dörtte biri olan X-OCN ST kullanarak kaydettim. X-OCN ST, X-OCN’nin ‘standart’ kalitede sürümü.”
“Tüm post prodüksiyon çalışmalarımı, piyasada yaygın satılan, kullanıma hazır harici SSD sürücüleri kullanarak, bir dizüstü bilgisayarda yaptım. DaVinci Resolve ve dahili ACES iş akışını kullandım. Çoğu zaman, doğrudan orijinal dosyalardan gerçek zamanlı oynatma yaptım. Kuşkusuz, dizüstü bilgisayar 16” Apple MacBook M1 Max, ancak bu dosyalarla bir dizüstü bilgisayarda çalışabiliyorsam, düzgün yapılandırılmış herhangi bir post prodüksiyon iş istasyonu için önemli sorunlar yaratmamaları gerekir. Bir M1 Max dizüstü bilgisayar, kesinlikle bir DiT istasyonu gibi setteki X-OCN uygulamaları için veya önizlemeler, günlükler veya proxy’ler oluşturmak için kullanılabilir.”
“Son kurguyu 4K ProRes Master’a aktarmaya gelince, derecelendirilmiş proje sürecinin her bir dakikasının en yüksek kalitede, tam çözünürlüklü debayer ayarları kullanılarak dışa aktarılması iki ila üç dakika sürdü. Tabii ki, gürültü azaltma gibi çok karmaşık süreçler bunu daha da yavaşlatacaktır, ancak bu kesinlikle kabul edilebilir. Apple’ın henüz piyasaya yeni sürülen Mac Studio hakkındaki performans iddiaları doğruysa, 8K X-OCN’den 4K ProRes’e aktarımının gerçek zamanlı veya muhtemelen daha hızlı olmasını beklerim.”
4K ProRes 422 ve ProRes 444 iş akışları
“Dosya boyutları veya iş akışı konusunda hâlâ endişeleriniz varsa, VENICE 2 ayrıca ProRes HQ veya ProRes444 kullanarak 4K çözünürlükte kayıt yapma seçeneği sunuyor ve Full Frame’de 8K çözünürlükte veya Super35’te 5.6K çözünürlükte çalışmaya başlarken bu tanıdık, çalışması kolay ve evrensel olarak desteklenen dosyalar, yeni sensörün fazla örnekleme (oversampling) ve ultra düşük gürültüsünden de faydalanacaklardır.”