Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > “One Last Time” Konseri İçin DPA Mikrofonları Seçildi
“One Last Time” Konseri İçin DPA Mikrofonları Seçildi
25.02.2022 12:12

Ünlü şarkıcı Tony Bennett, kısa süre önce Radio City Music Hall’da uzun süredir arkadaşı ve iş ortağı Lady Gaga ile birlikte “One Last Time” konserleri için sahneye çıktı ve performansları büyüleyiciydi. Seyircilerin muhtemelen Bennett’i son kez canlı performans sergilerken görüşleri olacağından, konserler kaydedilip bir CBS özel programı olarak yayınlandı. Bu etkinlikte ses ön planda tutuldu ve Harris-Elff Audio Resources’tan (HEAR) Grammy Ödüllü Ses Mühendisleri Jody Elff ve John Harris, orkestra kaydı için çeşitli DPA mikrofonlarını seçti.

Elff şu açıklamayı yaptı: “İzleyiciler Tony Bennett’e karşı sevgi doluydu ve güçlü iki müzik gecesi yaşandı. Dünyanın en büyük mekânlarından biri olan Radio City Music Hall’da geniş bir orkestra topluluğuyla canlı yayındaydık. Sahnede Tony’nin caz topluluğu ve Lady Gaga’nın ritim grubu, tüm yaylı ve nefesli pirinç çalgılar, bir arp ve birkaç ahşap nefesli çalgı da vardı. Orkestranın her yerine DPA mikrofonlarımızı yerleştirdik; piyanoda eski 4021 Kompakt Kardioid kapasitiflerimiz [bugün 4011ES olarak bilinir], keman ve viyolalarda 4061 tüm yönlü minyatürler ve arp dahil tüm pirinç ve ahşap nefesli çalgılar ve yaylıların yanı sıra solo saksafon ve trompet üzerinde 4099 enstrüman mikrofonları vardı. Beklendiği gibi, tüm DPA mikrofonlarının sesi harika çıktı.

İki performans sırasında Elff kendi mikslerini, grupları ve vokalleri miksleyen Harris’e aktarıyordu. Elff anlattı: “Mikslerimi birleştirmesi için John’a gönderdim. Canlı bir yayın değildi, ancak daha sonra video kurgusu sırasında kullanılacak bir stereo referans miksi yapıyorduk. Baştan sona DPA ile düzenlenmiş 40 veya 50 kanallı girişle, orkestra elimin altındaydı. Çok sayıda ses güçlendirme donanımı ve 6.000 tutkulu hayrana sahip olan çok büyük salonda DPA’nın sesin aslına uygunluk düzeyine ve rakipsiz netlik ve yalıtım seviyesine sahip olmak harikaydı. DPA mikrofonları, kayıt için gerçekten çok işe yarayan, güzel, temiz, orkestral bir miks oluşturmamı sağladı. Ayrıca orkestra mikrofonlarının mikslenmiş sinyallerini, sanatçıların kulak içi monitör hoparlörlerinde kullanılmak üzere sahneye geri gönderdim. Bu performanslar son derece dokunaklıydı ve DPA mikrofonları, Tony’nin mirasını tüm zamanların en iyilerinden biri olarak sergilemeye yardımcı oldu.

Çok kanallı kayıtlar (toplam 147 kanal) daha sonra yayına yönelik son kurgu ve miks için Mühendis Dae Bennett’e (Tony Bennett’in oğlu) verildi. Ekibin sunduğu şeyin Dae’nin çalışması için mümkün olan en iyi kalitede olması çok önemliydi ve DPA mikrofonları bu sürecin merkezindeydi.

Elff’e göre, DPA mikrofonlarının kompakt biçimi de prodüksiyona fayda sağladı: “Mikrofonların bu kadar gizli kalıp göze batmamasından memnunum. Bu konserlerdeki gibi sahnede pek çok insan varken, 4061’leri ve 4099’ları kullanmak, seyirciye müziğin zevkini, salonda veya kamera üzerinde müzisyenlerin görüşlerini engelleyen bir mikrofon ormanı olmadan çıkarma imkânı veriyor. İzleyicilerin yoğun teknoloji tarafından dikkatlerinin dağılmamasının önemli olduğunu düşünüyorum. İzleyiciler mikrofonları düşünmüyorlar, sadece müzisyenlerin çalmasını izliyorlar, müzik dinliyorlar ve kulağa ne kadar iyi geldiğini düşünüyorlar. DPA mikrofonlarıyla çalışmanın en sevdiğim yönlerinden biri de bu.

1990’ların ortalarına kadar uzanan, uzun süreli bir DPA hayranı olan Elff, markanın mikrofonlarının sektördeki en iyiler arasında olduğunu düşünüyor: “Yıllardır DPA, piyasadaki en iyi ses veren mikrofonlardan bazılarını üretti ve üretmeye devam ediyor. Mikrofonlar, stüdyo uygulamalarında olduğu kadar kayıtta da canlı kullanımın zorluklarına kesinlikle ayak uyduruyor. 4006’lar orkestra kaydı için en iyi mikrofonlar ve aynı zamanda harika ses çıkarıyorlar. 4006’yı ilk duyuşum, hatları kontrol ederken bir mikrofonu denediğim zamandı. Mikrofonu duymadım, sadece mekânı dinledim ve diğer markalar hakkındaki düşüncelerimi anında değiştirdi. Bir mikrofonu denediğinizde, cihazın kendisinin sinyalinize ne kadar karakter kazandırdığını duyarsınız ve DPA ile kaynak malzemenizden başka bir şey yokmuş gibi gelir. Olağanüstü bir deneyimdi ve o zamandan beri mümkün olduğunca DPA mikrofonlarını kullanıyorum.

Elff televizyonda yayınlanan sayısız konser ve etkinliği miksledi ve orkestra çalışmaları arasında Los Angeles Filarmoni ile Lincoln Center Festivali yer alıyor. Fas ve Etiyopya’da halk müziği saha kayıtları yaptı, Yo-Yo Ma Silk Road Ensemble ile üç albüm kaydetti ve dünya çapında yüzlerce performans için ses tasarımı sağladı. Aynı zamanda olay yerinde ve uzaktan kayıt ve yayın müzik miks hizmetleri sağlayan HEAR’ın ortağı.

DPA ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.