Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Netflix’in The Big 4 Filmi ARRI ALEXA Mini LF Kamera ile Signature Prime Lensler ile Çekildi
Netflix’in The Big 4 Filmi ARRI ALEXA Mini LF Kamera ile Signature Prime Lensler ile Çekildi
24.02.2023 11:01

Endonezya film endüstrisi hızla gelişirken Netflix, yeni Netflix Original filmleri ve dizileri üretmek için çeşitli yerel film yapımcılarıyla iş birliğini sürdürüyor. İnternet görüntü akışı devi, kısa süre önce ALEXA Mini LF kamera ve Signature Prime lenslerle çektiği “The Big 4” filmini yayınladı. Aksiyon-komedi filmi, titiz bir polisi ve babasının ölümünün ardındaki gerçeği aramasını konu alıyor. Araştırması sırasında, kaybettiği babasının bir zamanlar bir grup emekli suikastçıya liderlik ettiğini ve şimdi ortak bir düşmanı yenmek için onlarla birlikte çalışması gerektiğini keşfeder.

Görüntü yönetmeni Batara Goempar aktardı: “The Big 4 filmi, ‘The Good, the Bad and the Ugly’ ile ‘The Beach’ filmlerinin biraz komedi ve heyecanlı aksiyon katılmış bir kombinasyonu gibi. Başlangıçta daha çok bir aile dramına benziyordu ama yönetmen Timo Tjahjanto’nun yaklaşımıyla film farklı bir şeye dönüştü.

Ekibin The Big 4 filmine görsel olarak yaklaşımı çok iyi idi. Goempar, yöntemlerine prodüksiyon sürecinin başlarında karar verildiğini ortaya koyuyor. Şöyle hatırlıyor: “Metrodaki sahneleri mavimsi tonlarla daha cesur ve kasvetli yapmak istedik. Bunun için çok sayıda balon ışığı ve SkyPanel’ler ile birkaç sodyum buharı ışığı kullandım. Işıkları aynı yükseklikte ve aynı açıda, ancak boyut eklemek için farklı renk aralıklarında kullanırdım. SkyPanels ile renk sıcaklığını kolaylıkla değiştirebiliyordum.

Ana çekimler için ekibiyle dört ay geçiren Goempar sözlerine devam etti: “Prodüksiyon ilerledikçe yer değiştirdik ve sahnelerin yüzde 80’inin çekildiği Bali’de çekim yaptık. Timo, bu sahnelerin bol ışıklı tropikal bir macera adası gibi hissettirmesini istedi. Bunu tasvir etmek için çok fazla sıcak renk ve doğa tonları kullandık; daha fazla çikolata rengi, daha fazla yeşil ve daha kumlu bir his. Büyük ölçüde güneşi tercih ettik ve daha fazla doğal ışık kullandık.” 

Kamera hareketi de filmdeki vizyonlarını ortaya çıkarmada çok önemliydi ve ALEXA Mini LF ve Signature Prime lensler işte burada devreye girdi. “Balistik hareketlerle iyi çalışacak bir kameraya ihtiyacımız vardı. Dövüş sahneleri için ani ve hızlı pan, tilt ve zoom gibi çok sayıda elde çekim yaptık. Sette kamerayı sökmek zorunda kaldık; sadece kamera, lens ve monitörü alıp operatörüm için bir sırt çantasına yerleştirdik. Mini LF kameranın karbon fiber gövdesi ve Signature Prime lenslerin magnezyum alaşımlı tasarımı inanılmaz derecede hafifti, ancak yine de kaliteli bir performans sunabiliyordu” diyen Goempar, muazzam yeteneklere sahip küçük kameraların sahada ne kadar kritik olduğunu vurguladı.

Before, Now & Then filminin de görüntü yönetmeni olan Goempar, lens konusunda yalnızca ara sıra değiştirerek 35 mm’ye bağlı kalmayı seçti. Bunu şöyle açıkladı: “Bütün bir lens setini çekimlere getirdiğimde bile, neredeyse her zaman 35 mm kullanırım, gerekirse bazen 47 mm ve 125 mm ile değiştiririm. 35 mm’nin gözlerimin gördüğünü en iyi şekilde temsil ettiğini düşünüyorum. Yakınlaşmak isteseydim, merceği değiştirmek yerine oyuncuya yaklaşırdım.

Goempar açıklamalarını şöyle tamamladı: “Aşırı geniş çekimlerin ve aşırı yakın çekimlerin hayranıyım ama diğer kameralarla oyunculara çok yaklaşamıyorum. Biraz mesafeye ve daha uzun bir lense ihtiyacım var. Ancak ALEXA Mini LF ile oyuncuların ifadelerini ve gözlerini yakalayabiliyorum. Özellikle Signature Prime lensler ile eşleştirdiğimde, bana çok sürükleyici bir görünüm veriyor. Lensler daha düşük minimum odak mesafesine (MOD) ve tercih ettiğim daha yumuşak bir görünüme sahip. Sanki bu araçlar birbirleri için yaratılmış gibi.” 

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.