Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Görüntü Yönetmeni Maura Morales’in Tezerin Filmindeki Sony VENICE Deneyimi
Görüntü Yönetmeni Maura Morales’in Tezerin Filmindeki Sony VENICE Deneyimi
24.02.2023 12:45

Bu söyleşide, IMAGO’dan Görüntü Yönetmeni Maura Morales Bergmann, Sony VENICE ile çektiği son filmi Tezerin’in bazı sahnelerinin çözümlemesini yapıyor. Gabriele Guidi’nin yönettiği film, İkinci Dünya Savaşı sırasında Terezinstaadt Gettosu’nun gerçek hikayesini anlatıyor.

1. Sahne: Sürgün

Film bir geçmişe dönüş sahnesiyle başlarken soykırım sırasında tüm Yahudiler sınır dışına sürülüyor. Burada amacımız biraz karanlık çekim idi ve trenin kapısı açılırken odak noktasına insanı koymamız gerekiyordu. Aşağıda sahne çizimimi görüyorsunuz; insanları ve kapıyı. Kamera çizdiğim yerde olmak zorundaydı. Aralarında az boşluk kalması için insanları vagonun bir tarafında topladım. Tren gerçekten hareket ediyordu ve bunun provasını yapmamıştım, bu nedenle ışığı görmemiştim. Trenin dışındaki doğal ışığın yeterli olacağını düşünüştüm, ama bazen ağaçlıktan, bazen açık alandan geçtiğimiz için ışık çok fazla değişiyordu.

2. Sahne: Keman

Bu sahne geçmişe dönüş olduğu için renklerin filmin kalan kısmından biraz farklı olduğu görülüyor. Filmin çekildiği dönemi anlatan kısımları daha soğuk; tüm geçmişe dönüş sahnelerinin ise aha sıcak renklere sahip olması gerekiyordu. Pencereden güneş ışığı giriyordu ve keman çalan kızın arkasındaki duvara yansıyordu. Diğer taraftaki pencerenin yanında bir arka ışık, kızın sağ tarafına difüzyon, diğer tarafında karanlık vardı. Hedefim çok farklı olsa da köşeye düşen güneş ışını çok beğendiğimiz için çekimi böyle yaptık. İşimiz bu, doğaçlama yapmak.

3. Sahne: Yürüyüş ve konuşma

Yönetmene tek bir güneşli günde 12:00 ile 14:00 arasında çekim yapmamız gerektiğini söyledim. Harika güneş ışığının içeri sızan ışık demetlerinden yararlandık. Sadece yürüyen adamların omuzlarına düşen ışıktan yararlanarak arka taraftan çekim yaptım ve karanlık olduğu için arka planda bir 4K kullandım. Neden VENICE kamerayı ve beraberinde siyah saten tercih ettiğimin açıkça görülebileceği bir sahne. VENICE ile gün ışığında çekim yaparken çok geniş bir dinamik aralık elde edilmesi nedeniyle, ışık için siyahlarda irisi kapatmak açısından yardıma ihtiyacım oldu. Bu konuda siyah saten yardımcı oluyor çünkü kontrastı olumlu etkiliyor. İrisi değiştirmemiz gerekmedi ve adamlardan birine fazla ışık gelen sahneyi sevdim, çünkü aşırı parlamadı.