Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > ARRI Kameraları, Lensleri ve Işıklarıyla Çekilen Birçok Film Oscar Ödülü Kazandı
ARRI Kameraları, Lensleri ve Işıklarıyla Çekilen Birçok Film Oscar Ödülü Kazandı
28.03.2023 03:03

95. Akademi Ödüllerinde, 2022’de vizyona giren filmleri onurlandıran altın Oscar heykelcikleri, 23 kategoride dünyanın dört bir yanından en parlak yıldızlardan bazılarına dağıtıldı. ARRI ve ARRI Rental, “Everything Everywhere All at Once”, “All Quiet on the Western Front”, “Elvis”, “The Banshees of Inisherin”, “TAR”, “ Triangle of Sadness “, “Empire of Light” “Bardo, False Chronicle of a Handful of Truths” ve çok daha filme hizmet vermekten onur duyduğunu açıkladı. 

Yaygın olarak Daniels olarak bilinen Daniel Kwan ile Daniel Scheinert’in yönettiği, yazdığı ve ortak yapımcılığını üstlendiği “Everything Everywhere All at Once” gecenin en büyük galibi oldu. Film, En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Kurgu, En İyi Özgün Senaryo ve en iyi dört oyunculuk kategorisinden üçü dahil olmak üzere yedi Akademi Ödülü kazandı.

Filmin Görüntü Yönetmeni Larkin Seiple, “Everything Everywhere All at Once” filmini ALEXA Mini kamerayla çekmeyi tercih etti. Kayalardan oluşan evren sahneleri için ARRI Master Prime lensler kullanıldı ve ayrıca 120 x 600 santimetre boyutlarında ışık duvarları oluşturmak için sette ARRI SkyPanel’ler kullanıldı.

Akademi tarafından En İyi Film dalında aday gösterilen on filmden yedisi, en azından kısmen ARRI kameralarla çekildi ve geniş format hâlâ hakim. Üçü de En İyi Sinematografi dalında aday oldu: “All Quiet on the Western Front”, “Elvis” ve “TAR.” Diğer En İyi Film adayları arasında Martin McDonagh’ın Ben Davis tarafından ALEXA Mini LF kamera ve ARRI Signature Prime lensler ile çekilen “The Banshees of Inisherin” filmi yer alıyor. Bu yılın başlarında, “Banshees” BAFTA’da “Sıra Dışı İngiliz Filmi” ödülüne layık görüldü ve dokuz Akademi Ödülü’ne aday gösterildi. Stephen Spielberg’in “The Fabelmans” filmi, Görüntü Yönetmeni Janusz Kaminski’nin gözetiminde ARRIFLEX 16S, ARRIFLEX 416 dahil olmak üzere çeşitli analog kameralarla çekildi. 2022 Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye kazanan “Triangle of Sadness”, Ruben Östlund tarafından yönetildi ve ALEXA LF kamerayla Görüntü Yönetmeni Fredrik Wenzel tarafından çekildi.

Netflix’in Remarque’ın savaş karşıtı romanı “ All Quiet on the Western Front “in yeniden anlatımı, bu yılın başlarında BAFTA ödüllerini kasıp kavurdu ve dokuz Akademi Ödülü’ne aday gösterildi. Son derece rekabetçi bir kategoride, Görüntü Yönetmeni James Friend, “All Quiet on the Western Front” filmindeki çalışmasıyla hak ettiği altın heykelciği aldı. Edward Berger’in yönettiği filmin çoğu, DNA ve Prime 65 S lensli ALEXA 65 ve ALEXA Mini LF kameralarla çekildi. Orbiter ve SkyPanel de dahil olmak üzere ARRI ışıkları, ARRI Rental tarafından kamera, aydınlatma ve araç-gereç donanımlarıyla hizmet verilen prodüksiyonun aydınlatılmasına yardımcı oldu.

“All Quiet on the Western Front” filminde LED aydınlatma teknolojisinden de yararlanıldı. Açık havadaki geniş dış mekanları aydınlatmak için ARRI SkyPanel ve Orbiter kullanıldı. Filmin Işık Şefi Daniel Kafka, ARRI ışıklarıyla çalışmak konusunda şunları söyledi: “SkyPanel S60 ve özellikle S360 ile çalışmayı seviyorum. Çok esnek ışıklar. S60’ı sette sihirli hava veren bir kumaştan geçirerek ana ışık olarak kullandım.” ARRI Rental’ın HEXATRON’unu kullanan Kafka ve ekip, savaş alanının ortasında bir ışık seli için düzinelerce SkyPanel içeren devasa bir softbox’ı askıya monte etmeyi başardı. Kafka şöyle açıkladı: “Ayrıca, savaş alanında üst ve arka ışık olarak 30 adet S60 ve savaş alanının her iki tarafında da ana ışık olarak üç tane S360 bulunan büyük bir softbox’ım vardı. Tam istediğimiz rengi elde edebilmek için parlamaların ışık değerlerini okumak üzere ARRI Orbiter’ı kullandık.

Sinematografide Başarı kategorisinde de aday gösterilen “Bardo, False Chronicle of a Handful of Truths” filmi, beş Oscar ödülü sahibi Alejandro Gonzalez Inarritu tarafından yönetildi ve Görüntü Yönetmeni Darius Khondji tarafından çekildi. “Bardo” filmi ise ARRI ışıkları Orbiter ve SkyPanel ile aydınlatıldı ve ALEXA 65 kamera lee ARRI Rental tarafından sağlanan lens paketi ile çekildi.

Görüntü Yönetmeni Mandy Walker, Baz Luhrmann’ın “Elvis” filmindeki sansasyonel çalışmasıyla bu yıl birden fazla ödül alan ilk kadın oldu. Elvis Presley’in hayatı kadar incelikli ve duygusal olduğu kesin olan “Elvis”, her ikisi de ARRI Rental tarafından sağlanan ana kamera ARRI ALEXA 65 ve destek kamerası ARRI ALEXA LF ile çekildi. SkyPanel ve Orbiter dahil olmak üzere ARRI aydınlatma teknolojisi de perde arkasındaydı.

ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.