Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Bir Mucizenin Anatomisi: Thirteen Lives Filmi İçin RED Kamera ile Dramatik Mağara Sahneleri Yeniden Yaratıldı
Bir Mucizenin Anatomisi: Thirteen Lives Filmi İçin RED Kamera ile Dramatik Mağara Sahneleri Yeniden Yaratıldı
24.02.2023 10:34

2018’de bir dalgıç ekibi su dolu bir mağarada mahsur kalan 12 genç futbolcuyu ve antrenörlerini kurtarmaya çalışırken, dünya üç hafta boyunca nefesini tuttu. Bu kahramanca kurtarma çalışmasını, yönetmen Ron Howard hayatta kalmaya ilişkin önceki çalışması Apollo 13’ü karakterize eden “profesyonelliğin zaferi”nin aksine “gönüllülüğün bir zaferi” olarak adlandırıyor. İmkansız görünen sonuç, ortak bir amaç için hayatlarını ve varlıklarını ortaya koyan farklı insan gruplarının yaratıcılığı, becerisi ve cesareti sayesinde çözüldü.

Thirteen Lives’ın görüntü yönetmeni Sayombhu Mukdeeprom açıklama yaptı: “Olayın kendisi çok iyi biliniyor, neredeyse herkes ne olduğunu ve nasıl sona erdiğini biliyor ama kayıp halka mağaranın içinde ne olduğu. Eksik halkayı bulmak istedik.

Mukdeeprom, 2010 Palm d’Or ödüllü Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Life’ı ve 2017 yılında Akademi Ödülü adayı uzun metrajlı filmi Call Me By Your Name’i çekmesiyle uluslararası beğeni toplayan bir Taylandlı. Mukdeeprom, Don Macpherson’ın hikayesinin ve William Nicholson’ın senaryosunun, olayların gerçeğine sadık kalmaları nedeniyle cazip geldiğini söyledi: “Süper kahraman yoktur. Amacımız, izleyicilerin haberlerde izlediklerine benzer görünüm ve hissi, sinema kalitesinde yaratmaktı.

Yapımcılar, o sırada izleyiciler ve dalgıçlar tarafından kaydedilen bol miktarda akıllı telefon ve aksiyon kamerası görüntülerinden bazılarını kullanabildiler. Bununla birlikte, Thirteen Lives için aksiyonun kalbi, genellikle birinci elden kaynak materyalin olmadığı sıkışık, karanlık ve son derece tehlikeli tünellerde, sıklıkla da su altında geçiyor.

Kurtarma ekibindeki iki baş dalgıç olan Rick Stanton ve John Volanthen’i, filmde Viggo Mortensen ve Colin Farrell canlandırdı.

Mukdeeprom, “Sualtı kısmı çok önemliydi ve önce buna odaklanmamız gerekiyordu” dedi. En başta gelen kaygısı, Queensland’de olabildiğince gerçekçi olacak şekilde büyük tanklarda yeniden inşa edilen mağaralarda ışık kaynağı olmamasıydı.

Setimizin üst kısmı açıktı, böylece çok yumuşak fluoresanlarla yukarıdan ışık verebildim ve ardından (dalgıçların mağara bölümlerinin çeşitli kısımlarını aydınlattığı) kafa lambalarından veya çalışma ışıklarından (working light) gelen kaynaklara göre aydınlatmayı sahneden sahneye ayarlayabildim.

Çeşitli bakış açıları, omuz üstü ve detay çekimleri için daha küçük, daha hafif bir kamerayla zenginleştirilen ortamı gerçekçi bir şekilde çekebilmek için geniş formatlı bir kamera seçti.

Bu ortamda, kameramanın dalgıçlara yakın çalışması gerektiğinden, geniş formatın (LF) bize veremeyeceği çok fazla çekim vardı. Birinin hemen alıp kullanmaya başlayabileceği kadar kullanışlı bir kameraya sahip olmamız gerekiyordu. Andrew Rowlands [A Camera] RED KOMODO’yu önerdi ve ben de onunla aynı fikirdeydim.

KOMODO’nun sadece 950 gram ağırlığındaki 65 santimetre küplük küçük yapısı, acele ve mobil çalışmayı gerektiren durumlar için ideal hale getirdi. Bu 6K kamera, küçücük olmasına rağmen, küresel bir deklanşör sensörü içeriyor ve gereken yüksek görüntü kalitesi standardını ve dinamik aralığı koruyor.

KOMODO, filmde kurtarma sedyesindeki çocukların sedyeye bağlı kamerayla mağara içi çekimlerinin yanı sıra, mağaradan açık havaya çıkarken çocuklara ve kurtarıcılarına yukarıdan bakan geniş çekimler için yaygın olarak kullanıldı. Birçok sahnede, geniş açılı yakın çekimler ve dalgıçtan dalgıca çekimler yapmak için bir su altı muhafaza içerisindeki KOMODO kullanıldı. “Bazen Andrew dalış yapan oyuncuların kamerayı alıp kendi doğal tepkilerini çekmelerine izin veriyordu.

Alan o kadar dardı ki bu yöntem gerçekten işe yaradı ve Farrell ile Mortenson veya Joel Edgerton tarafından çekilen birkaç çekim filme kullanıldı.

Colin Farrell, KOMODO ile su altında Viggo’yu çekmeye bayılıyordu. En iyi su altı kamera operatörlerimizden biriydi.

Görüntüler, Goldcrest Post’ta deneyimli renk uzmanı olan Adam Glasman tarafından video izleme seti için kullanılan bir LUT ile RAW olarak kaydedildi.

Hikayenin en önemli anı, dalgıçların sonunda ekibin üşümüş, aç, korkmuş ama küçük bir kayalık rafta güvenli bir şekilde saklandığını keşfettikleri mağaranın dokuzuncu odasında gerçekleşiyor. Bu aynı zamanda prodüksiyonun çektiği ilk sahnelerden biriydi.

RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.